2016. április 13., szerda

2016.04.13., 3. nap (Larrasoaña - Uterga)

Az éjszaka megtapasztalhattam, hogy milyen az, ha a 15 egy hálóterembe zárt emberből nagyjából 10 átlag felettien antiszociális, ebből aztán indukálódott, hogy nem sokat aludtam...

Orsi az alattam lévő ágyon aludt, ő már hatkor kászálódott, s mire mi Bálinttal fél hétre eljutottunk addig a fázisig, hogy harapjunk valamit, le is lépett. Azóta sem láttuk, lehet, hogy tovább ment ma, vagy valahol Pamplonában elhagytuk...

Reggel eléggé esőre állt, így miután beraktam mindent (a mosott ruhák csak nem száradtak meg...), felvérteztem a zsákomat az esővédővel. Néhány pillanatkép az első kilométerekről...

Egészen Villava-ig, egy Pamplonával szinte egybeépült településig nem álltunk meg, ott jól is esett egy bárban egy sör és egy szelet tortilla. Előtte azért át kellett jutni egy szép hídon is...

Hamarosan átértünk Pamplonába, s innentől kezdve 7 km aszfalt a városban... Átvitt az út a Magdalena hídon a vár mellett az óvárosba, itt legalább vettem egy bikás kulcstartót:)

Pamplonát elhagyva meg kellett küzdenünk a Zarándok emlékműhöz vivő emelkedőkkel, hát az nagyon nem volt egyszerű, simán vetekedett az első nappal, s akkor már túl voltunk ám 20 kilométeren...

A csúcs előtt közvetlenül volt egy kisebb település csábító sörözőkkel, de ellenálltam a kísértésnek, ha leülök, onnan már nehezen keltem volna fel... Előtte másfél órával ebédeltünk, akkor is nehéz volt mozdulni...

A Zarándok emlékműnél rendesen fújt a szél, így egy büfés sörrel (Üvegtigris stílus...) kielégülve rögtön továbbmentünk. Hozzáteszem, mikor a büfés megtudta, hogy honnan indultunk aznap reggel, nézett egy nagyot, azt hitte Pamplonából jövünk...

Onnan már csak 4 km volt a végcél, Uterga, ahol elvileg csak egy szállás volt a net szerint. De ez nem igaz, mert mi találtunk egy másikat, ahol az árban reggeli is van, s még vacsorát is adnak moderált áron.
No majd később befejezem, befutott Orsi is utánunk két órával, a jelek szerint csak elhagytuk valahol...

Szóval megindultunk Uterga felé, hát az emlékműtől iszonyat durva lejtő jön, bokatörős köves résszel a bal térdem még most is sajog tőle...

Mikor végre Utergába beértünk, az eredetileg tervezett szállással szemben megláttunk egy másikat, s a fickó már invitált is minket azzal a szöveggel, hogy az árban reggeli is van. Volt vacsora is 8 euróért, úgyhogy maradtunk itt. Beteszek egy képet a hálótetemről is, nagyjából mind ilyen:

A vízhólyagjaim jól vannak, egyelőre semmelyik nem szakadt szét. Vacsora előtt meg a holnapi és a következő napot újrazerveztük: a két napos intervallumban a végcél nem változik, de holnap kevesebbet megyünk. Ma még megnézzük a Barca-Atletico meccset...:)
Egyelőre így állunk:

Ma megtett: 32,5 km
Összesen megtett: 84,7 km
Hátravan még: 814,4 km

1. Kitartas, mar csak tizszer ennyi van hatra. Nem is tunik olyan veszesnek, igaz? :)

2. Ezt csak most olvastam, már a fele sincs vissza:)