2016. április 17., vasárnap

2016.04.16., 6. nap (Logroño - Nájera)

Logroño-ból tehát nem láttam semmit, az egészből tán a vacsorai beszélgetés maradt meg, amit egy munkanélküli spanyol sráccal folytattunk: ő is Muxiáig tervezi, s onnan esetleg vissza az északi úton. Februárban rúgták ki, hát most van ideje… Ma napközben láttam egy táblát egy srácnál, aki az út mellett árult: e szerint Spanyolországban a fiatalok körében 60 % a munkanélküliség! Rengeteg falfirka szól a baszk függetlenségről is, de ebbe inkább most ne menjünk bele...

Előző nap igyekeztem minél többet pihenni, csak fél kilenc körül indultunk. Viszont aznap már fél nyolckor az utat róttuk, meg is jegyeztem Bálintnak, hogy ma egy órával előrébb vagyunk, gondoljátok értékelte? Hát nem, ez is késői indulás… Hozzáteszem egy nap se indultunk még korábban, de ez hagyján, volt még cifrább húzása is aznap:)



A lábam egész jó volt, a ballal volt igazából gondom, leginkább a sarkammal. De haladtam a telefon szerint kb 4,5 km/h-val, meg voltam elégedve az előző nap után, de ezt már inkább meg se említettem Bálintnak, mert csak messziről láttam…

Logroño után egy jó hosszú (kb. 5 km) sétány volt, itt szombat lévén sokan bicikliztek, futottak és gyalogoltak, és még egy mókust is láttunk...



Az első megálló Navarrete volt, 12,9 km-re. Itt ettem egy tortillát egy számomra új sörrel, a néni adott chili paprikát is a tortillához…







Persze itt is megmászatták velünk a várnegyedet, s a várost elhagyva végig szőlőföldek mellett küzdöttünk előre. Egy idő után szédülés jött rám, amit nem tudtam mire vélni: nemrég ettem, ittam is, nap se tűzött, a fene tudja…




Mindenesetre épp azon voltam, hogy leülök (Bálint messze előre volt…), amikor a távolban feltűnt egy falu, Ventosa. Itt gyorsan leküldtem két kólát egy bárban meg egy szendvicset, és máris jobban voltam. 




Az eső viszont megeredt, kicsit vártunk az indulással. Pár perc után elállt, nekiindultunk, de aztán egy bő kilométer múlva rákezdett tisztességgel. Egy darabig nem akartam kabátot venni, de aztán megjött a szél is, gyorsan visszamentem egy aluljáróba száraz ruhát venni, közben jött szembe Bálint, akkor kicsit lemaradt épp..
Nem is láttam aztán Nájeráig… Az eső egyre durvább lett, a nadrágom teljesen szétázott, a cipőm meg be. Konkrétan az utolsó hat-hét kilométert vízben tettem meg, de legalább az utolsó két kilométere az eső elállt. A nadrágom megszáradt, bekapcsoltam a telefont, hogy hívom Bálintot, melyik szállásra ment. Nem volt bekapcsolva, minek is ugye… Ő inkább miután lefürdött a szálláson, visszaindult engem keresni kikapcsolt telefonnal, közben én meg sorra jártam a szállásokat, mert volt néhány… A Municipal nevűt hagytam utoljára, mert azt menet közben leszólta, hát richtig oda ment mégis. Nem értem miért, mert már járt ott, és tényleg elég gagyi, wifi sincs (ezért a késedelem).





Végül aztán csak találkoztunk, elmentünk boltba, és vacsoráztunk is…  Most még gyorsan kicserélem a bakancsomban a papírt, remélem már száradt valamit…
Utána meg pihi... (Ez volt tegnap, még lesz mai poszt is...)


Aznap megtett: 29,6 km
Összesen megtett: 193,3 km
Hátra van: 705,5 km

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése