2017. szeptember 4., hétfő

00. Nap, Utazás (Budapest - London - Oviedo)

Hála az égnek, már a reptéren belül üldögélek, túl a biztonsági ellenőrzésen. Itt kezdem el írni a posztot, aztán majd Oviedo-ban vefejezem... Londonban nem sok idő van a két gép között, őszintén remélem, hogy a hátizsákunk is jön velünk...

Londonban a reptéren még Harry Potter bolt is, és ezen kívül még (nem fogjátok elhinni...) Zsiráf nevű kocsma is volt:

A Heathrow reptér még mindig hatalmas, ezúttal terminált is kellett váltani, busz is volt, vonat is, no meg az extra biztonsági ellenőrzés, de ez benne van a pakliban már rég...

Minden gond nélkül megérkeztünk aztán Oviedo-ba is szerencsére, a csomagunk is ezúttal:) Az Asturias reptér majdnem a tengerparton van, Oviedo viszont kb 45 kilométerrel arrébb, buszoztunk is vagy 40 percet. Erre is megvolt előre a jegyünk, így mivel a buszt is elértük, az előkészítés rám eső részét tökéletesre értékelem...:)

A buszpályaudvarról kb egy kilométeres séta után minden különösebb gond nélkül rátaláltunk a Hostal Fidalgo-ra, közben elhaladtunk emellett a templom mellett (ezt majd holnap töltöm ide fel):

Van itt katedrális is, de szerintem az holnap reggelre marad, ha mindenkinek lesz kedve hozzá. A szállásunk erősen alulteljesít a netes infókhoz mérten, és úgy néz ki, hogy egy 80+x életkorú úr a tulajdonos. Ezzel az élettapasztalattal semmi baj nincs, simán lehet, hogy csuklóból le tud vezényelni egy mangánbánya felújítást vagy egy FireEye rendszer beveztést nagyvállalati környezetben, de hostel vezetésre momentán olyan szinten alkalmatlan, mint a grizzly medve az egysoros görkorcsolyára. Angolul annyit se tudott, mint a cipőfűzőm, így kénytelenek voltunk a spanyol-olasz keveréknyelvvel boldogulni. Ebből neki az jött le, hogy mi irgalmatlan nagy balfékek vagyunk, és simán bepróbálkozott azzal, hogy egy szoba áráért elkérje a két szoba árát. Na persze arra nem számított, hogy én a booking.com-ról ki fogom nyomtatni a visszaigazolást spanyolul, így picit le volt törve: olyan fejet vágott, mint akinek az AK fullját leverik egy ótvar 2-es pókerrel, de durván...

Szóval a csel nem jött be, és nagynehezen azt is megértettük vele, hogy a másik szobába Gary és Kirke kicsit később érkezik... De visszatérve a hostel minőségére: utcafrontról bérház, kapucsengő megnyom, harmadikra fel. Itt egy szintet foglal el a "hostel", de tán 9 szoba is van, miénk a 8 és 9. A wifi nem megy (pedig kéne lennie), így most offline-ban körmölök, majd a végén mobilnettel megoldom... Konnektor egy se, a szoba kissé kicsi, de legalább törölköző volt... Na mindegy, árérték arányban nem az igazi.

Gary és Kirke Lisszabonból jöttek, elméletileg előttünk kellett volna érkezniük, de késve indult a gépük. Most már ők is itt vannak, pár szót beszélgettünk, aztán reggel majd együtt indulunk. Első nap még négyen leszünk, de másnapra sajnos már csak hárman, Kirkének vissza kell térnie Észtországba. Na abba is hagyom mára, holnap hétkor kelés...