2016. április 29., péntek

2016.04.29. 19. nap (Ponferrada - Villafranca del Bierzo)

Ma reggel korábban ébredtem (kb hatkor), lehet, hogy azért, mert ezúttal felső ágyon aludtam. A személyzet fél hét felé itt is szolid zeneszolgáltatással próbálta rávenni a delikvenseket a távozásra, mondjuk minket nagyon nem kellett bíztatni, mert fél nyolckor már régen úton voltunk...

Előző nap nem láttunk semmit a városból, pedig aztán egy pompás vár is van, ha még egyszer eljutok ide, feltétlenül meg fogom nézni...








A vár után egy darabig a folyó mellett vitt az út, majd végig aszfalton értük el az első falut, amelyet Columbrianos-nak hívtak.





Ez még korai volt megállásra, csak a következő helyen álltunk meg, amit úgy hívnak, hogy Camponaraya. Mondjuk itt is csak egy kávé erejéig, s mivel egy albergue volt a megálló, kértem egy pecsétet is. Canponaraya olyan kicsit, mint Érd: mintha nem városnak szánták volna, de aztán az lett belőle... A város szélén volt egy ház (utolsó kép), hát ott volt aztán pénz rendesen, én még ilyet nem láttam, hogy magánház építéséhez valaki ekkora darut rendeljen...




Itt jártunk 10,5 kilométernél, azaz szűken teljesítettük az aznapra kitűzött cél felét. Továbbindultunk, s a következő említésre méltó hely Cacabelos volt, tündéri kis városka:






Ha Nóri tényleg akar majd később Camino-t járni, akkor úgy fogom alakítani, hogy itt is aludjunk majd meg...

Mondjuk azért némi ízléstelenségért itt sem kell a szomszéd fauig elmenni:


Továbbra is aszfalton mentünk, s a következő falu Pieros volt, anely a v2.0 tervezés szerint alvóhely lett volna, de aztán minden másképp alakult...

Mondjuk sokat nem vesztettünk volna vele... Még egy kisebb falun áthaladtunk (Valtville de Arriba), s végre földúton! Mondjuk most néztem meg, hogy Pieros után lett volna rövidebb útvonal is az országúton, de ez így szebb volt... Végeláthatatlan szőlőföldek voltak mindenütt, s immáron már zöld levélkék is megjelentek a tőkéken.










Az aznapi célba, Villafranca del Bierzo-ba fél egykor érkeztünk meg, s én itt meg is álltam. Bálinttal elváltak útjaink, ő folytatja az utat. Ha az égiek úgy akarják, akkor május 9. körül Santiago de Compostela-ban találkozunk. Rám most négy és fél nap kényszerű pihenő vár, csak május 4-én 11:50-kor tudom ugyaninnen folytatni. Emiatt most elég nagy a szomorúság bennem, de majd elmúlik (remélem).



Itt láttam Bálintot és Zsiráf Urat utoljára...:(((


Most így állok:

Aznap megtett: 24,1 km
Összesen megtett: 595,5 km
Hátra van Finisterráig: 302,2 
Hátra van Santiago-ig: 177,1 km

6 megjegyzés:

  1. Remélem nem egészségügyi okok miatt van a pihenő! Az újraindulás pontos ideje másra enged következtetni, de akkor is aggódom, illetve szurkolok! Kitartást!

    VálaszTörlés
  2. Atyavilág, most esett le a tantusz, hogy ki is az a Bálint...Üdvözlöm a szobatársam...jak sie masz stary? Powodzenia Ci zycie, Józek

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát ha újra találkozunk, feltétlen átadom. De ki is üdvözli?:) Ebből a "Névtelen" hozzászólásból nem derül ki... De tán ő is olvassa most ezt...

      Törlés
  3. Hajdú Józsi ki lenne más :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké Józsi, de mivel én nem voltam ott, s egyikőtök se mondta még, hogy egymász boldogítottátok, honnan is tudhattam volna...:) Át fogom adni!:)

      Törlés