2016. május 3., kedd

Van-e még esély? Avagy el lehet-e jutni Budapestről Zakopanéba gyalog hat nap alatt?

Az utolsó előtti úti bejegyzésben, amikor a Cruz de Ferronál jártunk, említettem, hogy a kettétört kőnek, amit otthonról hoztam, számomra szimbolikus jelentősége lett.


Mint már tudjátok, rajtam kívül álló okok miatt ki kellett hagynom négy és fél napot, ami így az eredetileg két tartaléknappal tervezett vállalkozás sikerességét erősen kétségessé teszi. Hiába mentünk viszonylag erős távokat szinte minden nap, ekkora kiesést szinte lehetetlen pótolni.

Amikor megláttam, hogy a kő az elmúlt több mint 500 km után valahogy széttört a zsákomban, mintha a saját álmaimat láttam volna széttörni, hisz én már egy hete tudom, hogy meg kell szakítanom az utat...

Két lehetőség áll most előttem, egyiket sem egyszerű teljesíteni.... Az egyik (a "könnyebb") szerint a Santiago-ig hátralévő távot erőltetett tempóban kell teljesíteni május 8-ig, és még ugyanazon a napon elérni a 18:15-ös buszt Cee-be, ami csak 13 km Finisterre-től. Így az utolsó kilométereket a tengerpartig gyalog tehetném meg. 9-én kisétállhatnék a világítótoronyhoz (Cape Finisterre), ahol a 0 kilométerkő is van, s délután busszal vissza Santiago-ba.

A nehezebbik verzióba a világítorony szinte biztos nem fér bele, csak Finisterre, és a tengerpart az óceánnál, talán... Viszont akkor az utolsó 5 napon átlagban 48 km-t (!!!) kéne megtennem.

Csak hogy lássátok, mennyire durva is ez:

04. Hospital da Condesa 34,1
05. Mercadoiro 50,5
06. Boente 51,5
07. Santiago de Compostela 47,5
08. Ponte Olveria 52,4
09. Cape Finisterre 40,1

Utálok bármit is feladni, ezért mindent meg fogok tenni annak érdekében, hogy valamelyik a fentiek közül sikerüljön. Abból sem csinálok titkot, hogy én a másodikat céloztam meg, de már az első két nap után el fog dőlni, hogy sikerülhet-e vagy sem.

Mindenesetre biztos vagyok benne, hogy páran a fenti táblázatot meglátva azt mondják majd, hogy őrült vagyok, de tudományos igényességgel alá tudom ám támasztani. Nem leszek rest minden nap hatkor kelni, este előkészített reggelivel. Úgy számolom, hogy fél hétkor már úton leszek, este hétig megyek. Egyszerű matek, ez 12,5 óra. Az eddigi átlagsebességünk (megállás, fetrengés, kaja, pisi is beleértve...) 4,3 km/h volt. Ebből az jön ki, hogy 12,5x4,3 = 53,75 km, aminél csak kisebb számok vannak odafent. Ráadásul a hátralévő magassági szint 80%-át letudom az első, legrövidebb napon...

Amikor a Cruz de Ferronál letettem a köveket, csendben sok mindent kívántam. Többek közt azt, hogy legyen erőm befejezni, amit elkezdtem, másrészt azt is kértem, hogy ebben a hat napban lehetőleg jó idő legyen. Mivel Galícia jön, Spanyolország legcsapadékosabb vidéke, ennek külön jelentősége lesz, egy nap esős idő mindkét tervemet hazavághatja...

Szurkoljatok nekem, most aztán igazán szükségem lesz rá!

Csak emlékeztetőül, mi van hátra a következő hat napban:

Összesen megtett: 591,8 km
Hátra van Finisterre-ig: 275,7 
Hátra van Santiago-ig: 183,2 km

A táblázatot újrapontosítottam, mert valahol nagyon elszámoltam (volt 6-8 km difi valahol), de most nincs idegrendszerem nyomozni, hogy történhetett. Majd egyszer...

A Finisterre távolság úgy van kalkulálva, hogy kimegyek a világítótoronyig, és vissza (kb. 3,5 km csak oda...)

Szóval, 275,7 km 6 napra. Ezért van a címben a Zakopane kérdés, az a távolság is pont ennyi...

Végezetül egy kis mottó, amiből majd holnap erőt merítek:

"Mire újra megvirrad,
Mire rámtalál a Nap,
Messze járok már,
Hívnak az országutak..."

Kíváncsiak és igényesek kattintsanak.


13 megjegyzés:

  1. Válaszok
    1. Sajnos úgy néz ki, hogy,a holnapi indulás valószínűleg sztornó:(((( Ennyit a tervezésről:((((

      Törlés
    2. Nagyon sajnálom :( Nem akarok kíváncsiskodni a szünet okáról, de remélem mielőbb folytathatod a Caminot.

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  2. Kivancsi vagyok, bar tudtam, hogy hova megy a link. Igenyesnek meg termeszetesen igenyes, igy kattintottam. Le is dobbentem hirtelen, hogy a YT video felirata szerint '94-es a dal. Akkor meg az eletem elso feleben voltam. :)

    @Jutka: ne aggodj, csak szorulasa volt Tomikanak. Aztan meg meglepetesszeru hasmenese. :)

    VálaszTörlés
  3. Tomika, en csak ennyit tudok mondani innen messzirol:
    https://www.youtube.com/watch?v=KaXEsvk2MR8
    (Szinten csak igenyeseknek)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pocak, akkor stílszerűen:m.youtube.com/watch?v=RB5YemVpYdg
      Kattints mert IGÉNYES vagy!!!:)

      Törlés
  4. Nagyon remelem, hogy azert nincs ujabb poszt, mert keso delutani indulassal bar, de megis legyalogolsz ma 34.1 kilometert.

    VálaszTörlés
  5. Drága @Csongor, azért remélem nincs igazad, mert három napos szorulásnál egészségről nem beszélünk :D Te úgy érzed, hogy már nem az első felében vagy az életednek? Vagy inkább nem az (f)első féltekén vagy? Csak mert én, még fiatal vagyok, viszont mintha egyidősek lennénk :) :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, en csak az eletem _eddigi_ szakaszanak elso felere gondoltam. Vagyis, akkor fiatalabb voltam, mint amennyi ido azota eltelt.

      Az eletkor kerdest meg majd egyszer pontositjuk, hogy hanyadan is allunk. En allitolag boven fiatalabbnak latszom a koromnal. A felesegem szerint vagy 35-40 evvel, ahogy neha viselkedek. Pedig en csak meg akarom huzni a hajat, nem ertem...:)

      Törlés
    2. Érdekes, nekem is azt mondják, hogy fiatalabbnak látszom a koromnál, bár nem ennyivel :) Csak 10-15 évvel.

      Az évszámot, amikor születtem leírhatjuk úgy, hogy az utolsó két számjegye felírható két természetes számmal az alábbiként: a^b*b^a ahol a, b természetes számok, a ^ művelet a hatványozás és a * a szorzást jelöli, emlékeim szerint a hatványozás a szorzásnál erősebb művelet :)

      Törlés
    3. Nagyon pihent szinten folyik itt a diskurzus... Ja, nem volt szorulásom:)

      Törlés